رفتن به محتوا

کفپوش اپوکسی و پلی اورتان

اجرای کفپوش اپوکسی و پلی اورتان در صنایع مختلف جز تخصصی‌ترین فعالیت‌های اجرایی شرکت سیویل بتن می‌باشد.

این نوع کفپوش ها از ترکیب رزین و هاردنرهای خاص و مراحل مختلف اجرا در ضخامت‌های زیر ۵ میلیمتر بر روی سطوح با Level مناسبی مانند بتن ماله پروانه شده، سرامیک، موزاییک و … اجرا می‌گردد.

هدف اصلی از اجرای کفپوش های صنعتی اپوکسی و پلی اورتان دستیابی به سطح یکپارچه و بدون درز با دوام و زیبایی بالا می‌باشد. در پروژه‌های صنعتی و بهداشتی مهم‌ترین هدف از اجرای این کفپوش ها، خاصیت ضد گردوغبار بودن و همچنین دوام انواع مختلف کفپوش ها در برابر عوامل اسیدی و قلیایی می‌باشد. از طرفی مقاومت بالای کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان در برابر سایش و رفت‌وآمد وسایل نقلیه و همچنین تنوع فام رنگ و قابلیت اجرای خطوط راهنمای ترافیکی بر روی آن، این کفپوش را به‌عنوان گزینه ایده آل جهت پوشش نهایی پارکینگ‌های مسکونی و تجاری مطرح نموده است. از دیگر موارد کاربرد کفپوش های صنعتی می‌توان به نوع کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک نام برد که جهت عبور جریان الکتریسیته ساکن در اتاق‌های مونتاژ و اتاق‌های عمل اشاره نمود. همچنین انواع کفپوش های پلی اورتان ورزشی که برای سالن‌های ورزشی و پیست‌های دو میدانی به روش‌های مختلف اجرا می‌گردد، از مهم‌ترین کاربردهای این کفپوش ها می‌باشد.

سیویل بتن پیشرو در تولید افزودنی های بتن photo 57

در مرحله نهایی اجرای کفپوش اپوکسی یا پلی اورتان، دو روش شانه‌ای یا غلطکی و یا ترکیبی از این دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه نوع کاربری پروژه مشخص می‌گردد. به عنوان مثال اجرای کفپوش اپوکسی یا پلی اورتان در رمپ‌ها به صورت سیلیس پاش و غلطکی اجرا می‌گردد که به صورت مضرس و پوست پرتقالی، توانایی درگیری با لاستیک وسایل نقلیه رو داشته باشد و از سرخوردن آن جلوگیری نماید.

اجرای خطوط راهنمای ترافیکی نیز پس از اتمام کار کفپوش و با توجه به درخواست کارفرما با رنگ پلی اورتان ترافیکی ضدخش اجرا می‌گردد.

در پروژه‌های صنعتی، دارویی یا آزمایشگاهی بعضاً نیاز به اجرای انواع لاک‌های اپوکسی ضداسید بر روی سطح نهایی کفپوش ها الزامی می‌گردد.

نگهداری کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان در شرایط مطلوب باعث افزایش چشمگیر دوام آن می‌گردد و با توجه به تنوع رنگ و طرح کار، از نظر عملکرد و زیبایی، در درازمدت نیز جوابگوی کار خواهد بود.

قابل‌ذکر است مطالب عنوان‌شده به صورت کلی و صرفاً جهت آشنایی با روند کار کفپوش های صنعتی اپوکسی و پلی اورتان بوده و نیاز اجرایی هر پروژه با توجه به ظرفیت‌های آن و پس از بازدید و محاسبات دقیق تعیین می‌گردد.

سیویل بتن پیشرو در تولید افزودنی های بتن service01

 

روند اجرای کفپوش های اپوکسی یا پلی اورتان در ابتدا بسیار وابسته به بستر سطح موردنظر می‌باشد. در نتیجه ساخت بستر مناسب، مهم‌ترین مرحله اجرای کفپوش می‌باشد.معمولاً کفسازی با بتن ماله پروانه‌ای دارای سطحی صاف و بالانسی مناسب می‌باشد که این امر سبب کاهش میزان مصرف متریال کفپوش موردنظر و در ادامه کاهش هزینه‌های اضافی می‌گردد.

نکته مهم دیگر بحث عدم وجود رطوبت و آلودگی بر روی سطح بتن، موزاییک. سرامیک یا … در هنگام اجرای کفپوش می‌باشد که مستقیماً بر دوام و ادامه کار تاثیرگذار است.

شروع کار با آماده‌سازی سطح به‌وسیله اعمال ساب الماسه خشک، باز کردن ترک‌های بتن و سپس‌ترمیم و درزبندی محل کاتر و ترک آغاز می‌گردد که در ادامه با نظافت و زدودن گردوخاک حاصل از ساب زدن ادامه پیدا می‌کند.

اعمال پرایمر جهت افزایش چسبندگی سطح بتن به لایه‌های اجرایی بعدی ضروری می‌باشد.

اعمال توری مش فایبرگلاس ۴۵ یا ۶۰ گرمی بافت نرم در محل درزها و یا در کل سطح با توجه به تشخیص حساسیت کار در این مرحله اجرا می‌گردد. وجود توری مش فایبرگلاس سبب افزایش یکپارچگی کفپوش و مقاومت بالای آن در برابر تنش‌های ناشی از سازه که در ادامه به کفپوش اعمال خواهد شد می‌گردد.

اجرای لایه‌های میانی کفپوش اپوکسی یا پلی اورتان و ترکیب لایه‌ها با مواد سخت معدنی مانند سیلیس جهت افزایش مقاومت سایشی کفپوش ها از مراحل بعدی کار می‌باشد.

سیویل بتن پیشرو در تولید افزودنی های بتن photo 59